Předestřený stav věcí je pro FAČR absolutně nepřijatelný a likvidační. Za těchto okolností není vedení asociace schopno dostát svým závazkům, které hnutí přislíbilo na základě předchozích rozhodnutí MŠMT. Proklamovaný příslib ministryně o tom, že se bude snažit najít cestu, jak peníze dostat přímo do fotbalových klubů, je absolutně nedostatečný. Pro více než tři sta tisíc členů jsou předem přislíbené peníze, o kterých má být nyní opět rozhodováno, naprosto stěžejní pro jejich fotbalovou životaschopnost. Vedení fotbalové asociace je připraveno předložit MŠMT veškeré klíče k přerozdělení finančních zdrojů, které schválila VH FAČR tak, aby členské kluby, ale také okresní a krajské fotbalové svazy, obdržely finanční subvence (dotace) co nejdříve (bez organizační podpory FAČR).

Vedení fotbalové asociace je přesvědčeno, že braní sportovních svazů jako rukojmích, je bezprecedentní zásah politické moci. Je zapotřebí si uvědomit, že rozhodnutí jako je toto, jsou schopny ohrozit elementární ústavně právní principy, jako je presumpce neviny. Nikdo tak nečiní v oblasti obviněných na straně MŠMT a nikdo by tak neměl činit ani vůči sportu, potažmo českému fotbalu.

FAČR opakovaně a jasně deklaruje, že se všemi finančními a dotačními prostředky nakládá maximálně efektivně a zcela transparentně, což dokazují také pravidelné důkladné a kontrolní mechanismy (Revizní a kontrolní komise – RKK, Nejvyšší kontrolní úřad, kontrolní orgány Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, finanční úřady ČR, mezinárodní orgány, jakými jsou Mezinárodní fotbalová federace FIFA a Evropská fotbalová unie UEFA). Žádná ze zmiňovaných institucí nikdy nekonstatovala, že by ze strany FAČR došlo ke zneužití dotačních prostředků.

Představitelé FAČR budou urychleně o celé záležitosti jednat a následně k ní zaujmou další veřejné stanovisko.