14. 2. 2020

Reakce FAČR na medializaci projektu Digitalizace členství

FAČR reaguje na některé mediální výstupy spojené s jejím projektem Digitalizace členství a na situaci, kterou tyto výstupy vzbudily ve fotbalovém hnutí.

Vedení asociace chce všechny své členy ujistit, že databáze členů nebude v žádném případě poskytnuta třetím stranám pro obchodní účely a že na proces zaevidování emailových adres budou mít všichni dostatečný časový prostor.

„Myslím, že je nyní na místě především celou situaci uklidnit. Osobně chci našim členům garantovat, že databáze našich členů nebude poskytnuta žádné třetí straně pro obchodní účely, jak senzačně předpokládají některá média. Na druhé straně je třeba vnímat, že žijeme ve 21. století a emailová adresa je jedním ze základních nástrojů komunikace a my potřebujeme mít možnost se všemi našimi členy jak dnes, tak i v budoucnu jednoduchým způsobem napřímo komunikovat,“ říká předseda FAČR Martin Malík.

„FAČR navíc opakovaně upozorňuje na to, že povinnost zadání kontaktních emailových adres pro její členy platí již od roku 2015, a asociace proto opakovaně členské hnutí o této povinnosti intenzivně informuje již od října kalendářního roku 2019,“ upřesňuje generální sekretář asociace Jan Pauly.

Této akci a její komunikaci tak asociace věnuje opravdu maximální pozornost. Týká se to i otázky případného souhlasu členů k využití adres pro marketingové účely.

„Ani zde nejsou na místě žádné obavy. Historicky měli členové asociace možnost prostřednictvím plastových karet společnosti Alive využívat slevový systém. Nabídnout našim členům, kteří udělí souhlas se zasíláním marketingových sdělení možnost využívat exkluzivních nabídek partnerů českého fotbalu považuji za věc naprosto normální. Nebo je snad na využití slev například na nákup sportovního vybavení něco špatného? Novináři nevyužívají slevových nabídek? Je přece naprosto legitimní umožnit takové nabídky využít těm našim členům, kteří o to stojí. Udělený marketingový souhlas navíc lze v souladu s platnou legislativou také kdykoli odvolat. Ti, kdo se začleněním svého emailu do takového seznamu nyní souhlasí tedy nic neriskují,“ říká předseda asociace Martin Malík.

FAČR nechce dostávat své členy pod časový tlak, protože si i na základě zpětné vazby od řady členů uvědomuje časovou náročnost, kterou především pro klubové administrátory požadovaná akce zadání emailových adres může znamenat. I proto asociace posunula termín pro zadávání emailových adres z 15. března 2020 na 30. června 2020 tak, aby vše bylo vyřešeno s dostatečným časovým komfortem.

„Jsme rádi za jakoukoliv smysluplnou zpětnou vazbu tohoto projektu a budeme tak reagovat například i na některá upozornění ohledně grafické nepřehlednosti potvrzení souhlasu ve verifikačním mailu. Barevně tak necháme v tomto směru zvýraznit možnost nedostávat marketingové nabídky a snad i tím rozptýlíme některé zbytečné obavy,“ doplňuje generální sekretář FAČR Jan Pauly.  

FAČR předem děkuje členskému hnutí za pochopení smyslu projektu Digitalizace členství i spolupráci na něm.